Jump to content

Episode 1355 - Uke 3 - 2010


TorValdsen

Recommended Posts

Hei, en stund siden sist..

Lover jeg skal være litt mere "pålogget" i tiden fremover..

 

Håper førjulsvinteren og nyåret har vært innbringende for dere alle :rolleyes:

 

Har frekventert andre forum en tid, og lært en god del på det.

 

Men, det betyr ikke at gamle venner skal forsømmes. I hvert fall ikke over tid.

 

Det siste året har jeg tradet stort sett i Bear and Bull-derivater. Nå er det på tide å diversifisere, og dele portisen opp i forhold til trading i enkeltselskaper og i bear/bull..

 

Har brukt mye tid på programmering i AmiBroker den siste tiden.

Dette har gitt resultater i form av bedre signaler i forhold til kjøp og salg..

 

Skal komme ytterligere tilbake til dette etterhvert.

 

Hoff@:

Ser shorten i Rec traff riktig :-)- igjen.. Gratulerer.

Link to comment
Share on other sites

Som "treningssenter" for tradingmodellen jeg har jobbet med den siste tiden, benytter jeg aksjene I OBX og OBX indexen i seg selv.

 

Systemet virker både i forhold til kortsiktig (3-5 dager fremover) og over lengre sikt. Nok om det.

 

 

Litt fra OBX:

 

Av 25 selskaper i indexen har 23 selskaper gitt salgssignal som siste signal, og 2 selskaper gitt kjøps-signal som siste.

Dette betyr at det er på tide å se etter de selskapene en ønsker å gå inn i, når neste signal (som i 23 av 25 tilfeller) kommer som kjøpssignal.

 

Flere av selskapene som ligger inne med salgssignal som siste gitt signal, begynner å bevege seg over i oversolgt område, og har havnet i "sone" for avventende kjøp (venter på signalet).

 

Når det gjelder papirene i OBX, er det kanskje halvparten (12 - 14) stykker som er tradebare i forhold til modellen - så langt.

 

Kommer nok med noen anbefalinger og eksempler etter hvert.

 

Inntil da, lykke til med investering eller trading, ettersom hvilken profil man har :-)

Link to comment
Share on other sites

JaJa Torvald.

 

jeg får svare deg. Gleder meg til du kjem med anbefalinger. Virker som om du er en systematiker, Det er jeg og men kun i tankene. Når børsen åpner kl 900 er det ikke så lett å følge strategi eller å ha en formening om billig / dyrt. Men når NSG og ELT faller mye er det fristende å kjøpe. Og det har jo gått bra.

 

Du får fortsette åm skrive selv om det ikke blir så mye svar.

 

Fannt du noe på andre fora. Eller blir det bare tidsbruk

 

PT

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kan godt si hallo jeg også.

 

jeg gjennomgår i skrivende stund min første korreksjon i aksjemarkedet, og det er i grunn greit nok det... Før eller siden må jo også jeg se at papirene mine blir mindre verdt.

 

Jeg gjør forøvrig akkurat som jeg har planlagt, og sitter rolig inntil videre. Jeg tror vi skal opp til de nivåene vi så rundt årsskiftet igjen før vi når 2011. Jeg gjorde også rett i å selge PGS og kjøpe KOG rett før korreksjonen, og det er jeg veldig fornøyd med. (Jeg misset dog timingen på PGS-salget litt, og misset siste spurten opp til 80 før den dundret ned igjen...)

 

Vurderer å kjøpe enda litt mer NAUR dersom den faller ytterligere. Vi får se... Dog litt skummelt å kjøpe mer i en aksje såpass mange har godt med gevinst i... Det gjelder også å ikke sitte for tungt i en aksje man vet skal gjennomføre emisjon før eller siden. tongue.gif

 

Har du blitt stoppet ut i mange av posissjonene dine nå eller RiskyTrader?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...