Jump to content

Traders Pit - Episode 187 - Onsdag 22.12.04


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

PSI har vært fantastisk. Tror den starter på 3 imorgen.. sluttet på dagens høyeste...

 

INM har fått litt fart på seg, håper det tikker in avtaler snart.. Det lå masse selgere på 1,3 som var skjult,mon tro om det er lagt ut for å skremme eller ei...

Link to comment
Share on other sites

Sitter nå med innløste akser i TOM, tok dem istedenfor selve gevinsten av opsjonene. Tror TOM vil løfte seg litt fremover dersom vi får en generell stigning. - Har også en ny runde med opsjoner for mars05.

 

Tror det kan lønne seg å ha en bredde i porteføljen videre utover nyåret. Men tyngden har jeg innenfor AKVER og AKY. Er meget fornøyd med utviklingen hittil der, og nok en gang i år har Røkke gjort meg rik, takk til ham!

Link to comment
Share on other sites

Hei aQru,..

 

Ser du har satstet friskt på STO. Var selv inne i den tidligere. Spenstig aksje med gode svingninger og farlig økonomi den gang som ga gode gevinster når nervøse aksjonærer skulle ut og inn.

 

Ser den er opp 3% i USA hittil i kveld. - Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

hei Laphroaig

 

jeg har vært inne i aksjen tidligere, kom inn på 28 tallet engang og satt med opp noen kroner, skulle nok sittet lenger når jeg ser hvor langt opp den har kommet.. men men

 

Det er rykter om flere kontrakter ute å går.. og i går ble en avtale på 200 mill signert.. ser veldig bra ut for Stolt nå. Men jeg kommer inn i tomra senere, skal bare trade litt i de aksjene hvor det er sjans for litt mer "action" :)

 

hadde jeg timet den riktig hadde jeg solgt på 34,5. men veldig vanskelig å forutse hva som kan skje. Det kan godt hende tomra går videre opp denne uken, men jeg håper å komme inn før noen store kontrakter kommer :)

 

Pirelli: får se hvordan det går i morgen og resten av uken, men Stolt har steget bra den siste uken, men virket som den korrigerte litt ned da den i dag startet på 39 for så å lande på 37. for min del håper eg ihvertfall tomra ikke får noen positive kursdrivene nyheter før jeg er inne igjen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Pirelli:

 

Enig at Tradecenter sin grafgenerator er bra, men heller vel til at Bigchart's har en del flere muligheter:

http://www.bigcharts.com/

 

Legg inn ticker øverst på skjermen og velg type charts.

Norske aksjer legges inn med NO: foran ticker.

 

Yahoo fungerer også bra, prøv

http://finance.yahoo.com

 

Ellers må Sinvest være et tips for morgendag.

Rig og Oil services aksjer har gått svært bra over dammen i dag.

Link to comment
Share on other sites

The Online Trader har også et godt TA-verktøy, men koster selvsagt flesk.

 

Tok et lite lodd i FAST på 13,30 mot slutt, og synes det ser veldig godt ut for morgendagen med NASDAQ opp 1,08%.

 

Ka du sei fra Malta, Dellamorte?

Link to comment
Share on other sites

The Online Trader har også et godt TA-verktøy, men koster selvsagt flesk.

 

Tok et lite lodd i FAST på 13,30 mot slutt, og synes det ser veldig godt ut for morgendagen med NASDAQ opp 1,08%.  

 

Ka du sei fra Malta, Dellamorte?

 

 

De dagene Fast har falt de siste ukene har det nærmest alltid vært på tynt volum. Jeg venter egentlig bare på at interessen rundt Fast skal ta ordentlig til igjen slik at vi får godt volum. Når volumet kommer, mener jeg at oppgangen fra 13-tallet også kommer. Da kommer vi raskt opp på 15-tallet hvor jeg tror den skal etablere seg på nytt før den går videre opp. Jeg tror Fast vil kunngjøre en rekke kontrakter i slutten av inneværende/begynnelsen av neste kvartal som nå er like rundt hjørnet. Det kan bli triggeren som vi ønsker oss.

 

Vegard, nå er vi jo blitt "portefølje-buddies" ;)

 

Selv har jeg så langt denne uken storkost meg med Ubi Soft-aksjen (UBIP.PA) som har steget med ca 36% de to siste dagene. Smaker godt med en slik førjulspresang.

Link to comment
Share on other sites

Fy søren som PSI har gått..

 

Det er et lite selskap som INM. Hdde vært moro å opplevd en slik oppgang.. 80% på 2 uker.. JEg antar INM kommer med kontrakter rett rundt hjørnet.men de er ikke så store som PSI antar jeg... noen somv et størrelsesorderen på kontrkatene.. man må også ta hensyn til/regne ut % av marked cap.. en avtakle på 100 mil for hydro er lite,mne mye for INM som dere alle skjønner.. da INM er priset til 83mil og NHY mange mld.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter med en del KVI som jeg plukket for et par uker siden, og det har bare gått en vei :D

 

Er det noen som vil våge seg på å spå kursutviklingen, samt å anbefale target?

 

Jeg gikk i utgangspunktet inn i den med et kortsiktig perspektiv, men slik den har gått de siste par ukene ser jeg ingen grunn til å selge med det første 8)

Link to comment
Share on other sites

Vidar, etter min mening er KVI ett bet på hvordan utviklingen på pensjonskassen i UK har vært i 2004. Fra 01.01.05 skal denne underdekningen avstemmes mot EK, og underdekningen vil radere ut minst 70% av EK.

 

KVI nevner ingenting om pensjonskassen i siste kvartalsrapport, heller ikke om konsekvensene av de nye regnskapsregelene som skal gjelde fra årsskiftet. Noe merkelig etter min mening, dette er den desitert største forpliktelsen i selskapet.

 

KVI har blitt løftet av positiv utvikling i AKVER/AKY, men jeg er altså bekymret for pensjonskassen og philadelphia. Min bekymring har blitt tilbakevist gang på gang, les tilbake på KVI tråden her og KVI tråden på imarkedet.no.

Link to comment
Share on other sites

Hei Pirelli,

 

Var ikke det litt tidlig? - To dager inne bare, jeg har vært der snart et helt år. :evil:

 

Ellers ser jeg markedet tat godt imot den nye lederen i EME..

 

EME er kommet seg betraktelig kursmessig til tross for nye emeisjonsaksjer på markedet før helga. - Mange hadde jo spådd kursen ned til prisingen av dem, 1,50, men nå står den nesten i det dobbelte.

Link to comment
Share on other sites

AKY, krabber oppover på 140 tallet, kan det være ferjene på Møre som er i boks? Ser det er handeler gjennom NTF og NON. Dersom disse kontraktene går inn har Aker Brattvaag gjort nærmest reint bord siste halvår 2004, det er ikke mindre enn fantastisk...

 

Problemet i AKY nå ser ut til å være mangel på aksjer til salgs...

 

Minner om oljelagertallene som kommer etter stengetid i kveld, det vil nok sette stemningen for Wall Street. Etter en kald periode i USA vil det bli spennede å se om lagerene tappes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...